23948sdkhjf

Kampagne fordobler Coops øko-salg

Fredag solgte Coops kæder dobbelt så meget økologi som samme dagen i 2014.
Coops 1200 butikker har de seneste dage haft kampagne på økologi, og det har medført, at koncernens kæder har fordoblet salget af de økologiske varer. I hvert fald på en enkelt dag, fortæller Coop i en pressemeddelelse.

Fredag den 8. april var salget præcis det dobbelte som den tilsvarende dag 2014. Dermed opfyldte man - om end kun for en enkelt dag - Coops mål om at gøre Danmark dobbelt så økologisk. Målet skal være opfyldt i 2020 sammenlignet med salget i 2014.

Der er dog stadig spænding om det lykkes Irma på Christianshavn som den første butik nogensinde at opnå en økologi-andel på over 50 procent. Efter 10 dage er andelen lige nu 49,8 procent. På landsplan udgør økologien 9 procent af det samlede salg.
Læs mere om: coop
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14